Jak SEO może wpłynąć na Twój biznes?

Usługi SEO pozwalają poprawić widoczność w wyszukiwarkach, a w konsekwencji ruch w witrynie na sprecyzowane frazy kluczowe. Dzięki temu możesz zbudować rozpoznawalność marki, wypracować przewagę konkurencyjną i stać się autorytetem wśród potencjalnych klientów. Wszystkie te czynniki przekładają się na maksymalizację konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego) skutkującą większymi zyskami Twojego przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej w tematyce pozycjonowania – przeczytaj dzisiejszy artykuł. Podpowiemy w nim, jak działania SEO mogą wpłynąć na Twój biznes. Miłej lektury!

Co to jest SEO i dlaczego Twoja firma go potrzebuje? 

SEO (ang. Search Engine Optimization) to inaczej marketing w wyszukiwarkach. Cały proces polega na wdrażaniu kompleksowych działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem), które mają na celu poprawienie pozycji Twojej strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie (SEO) – 3 główne elementy

Pozycjonowanie strony (SEO) bazuje na 3 głównych elementach:

  • optymalizacja w zakresie technicznego SEO (on-site) – wszelkie działania (np. rekonstrukcja kodu źródłowego, optymalizacja Core Web Vitals) prowadzące do poprawy wydajności, interaktywności oraz stabilności wizualnej serwisu;
  • optymalizacja treści (on-site) – polega na poprawie contentu w obrębie witryny (np. wdrożenie właściwej struktury nagłówków, zwiększenie objętości treści oraz wyeliminowanie zduplikowanych treści);
  • link building (off-site) – proces pozyskiwania linków do strony internetowej z innych serwisów (linki przychodzące są ważnym czynnikiem rankingowym, ponieważ wskazują one na popularność i wartość danej strony).

Twoja firma potrzebuje pozycjonowania, ponieważ pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania ma bezpośredni wpływ na ilość ruchu i liczbę potencjalnych klientów. Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania oznaczają poprawę widoczności i liczne możliwości generowania sprzedaży.

Zapamiętaj!

Aż 71% kliknięć w Google obejmuje pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Warto się tam znaleźć, aby ruch na Twojej stronie był wartościowy i przekładał się na konwersje. Pamiętaj natomiast, że druga strona wyników Google jest również wyszukiwana i może generować całkiem spory ruch w witrynie.

Pozycjonowanie SEO – Co zyska Twój biznes? 

SEO (optymalizacja stron) wiąże się z lepszą widocznością w sieci, większym ruchem na stronie odbiorców z grupy docelowej oraz dodatkowymi informacjami o klientach i wzrostem współczynnika konwersji.

Lepsza widoczność w sieci 

Będąc wyżej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, jesteś bardziej widoczny. Przekłada się to na większe zainteresowanie Twoim serwisem oraz dodatkowe wejścia wyłącznie zdecydowanych klientów z wybranej grupy docelowej.

Większy ruch na stronie odbiorców z grupy docelowej 

Pozycjonując stronę na właściwe słowa kluczowe, jesteś w stanie pozyskać wartościowy ruch na stronie pochodzący od odbiorców z grupy docelowej. Rekomendujemy posługiwać się nie tylko frazami ogólnymi (składającymi się maksymalnie z 2-3 słów), ale również wyrażeniami z długiego ogona (ang. long tail SEO keywords) umożliwiającymi pozyskanie klientów realnie zdecydowanych na skorzystanie z Twojej oferty.

Warto wiedzieć!

Wyszukiwania long tail (czyli wyrażenia bazujące na minimum 3-4 słowach kluczowych) osiągają wyższy współczynnik klikalności nawet o 3-5% niż frazy ogólne.

Wzrost współczynnika konwersji 

Pozycjonowanie (SEO) przyczynia się do wzrostu współczynnika makro oraz mikro konwersji, np. w postaci:

  • zakupu produktu,
  • skorzystania z usługi,
  • odtworzenia wideo,
  • pobrania pliku,
  • udostępnienia treści w social mediach,
  • wypełnienia formularza kontaktowego.

Jak zaplanować i wdrożyć strategię SEO? – 5 kroków

Aby zaplanować i wdrożyć skuteczną strategię SEO, należy przejść przez następujące etapy:

  1. analiza rynku i konkurencji – zrozumienie rynku i konkurencji pozwala na określenie celów pozycjonowania (np. wzrost sprzedaży lub rozpoznawalności) oraz wybranie odpowiednich słów kluczowych;
  2. określenie celów – pozwala skupić się na konkretnych działaniach i mierzyć postępy;
  3. wykonanie audytu – umożliwiającego zidentyfikowanie problemów związanych z technologią, treścią i linkami na stronie;
  4. określenie strategii tworzenia treści – content powinien być tworzony zgodnie z frazami ogólnymi oraz wyrażeniami long tail;
  5. stworzenie strategii link buildingu – dzięki temu w przyszłości poprawimy pozycje strony w wynikach wyszukiwania (roboty Google potraktują ją jako zdecydowanie bardziej wartościową);

Warto również wspomnieć, iż podczas planowania strategii SEO, należy określić, w jaki sposób i kiedy będziemy monitorowali i analizowali efekty. Pozwoli to na dostosowanie strategii SEO do zmieniających się warunków rynkowych.

Podsumowanie

SEO ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu każdego biznesu. Za pomocą wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej można poprawić pozycję dowolnej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na więcej ruchu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych klientów. Pozycjonowanie pozwala również zwiększyć zaufanie do marki oraz współczynnik konwersji, minimalizując przy tym wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate).

W przygotowaniu tekstu pomógł Maciej Cherubin z Octamedia.

Artykuł sponsorowany

Jakub Bogunia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wróć na górę