Usługi SEO pozwalają poprawić widoczność w wyszukiwarkach, a w konsekwencji ruch w witrynie na sprecyzowane frazy kluczowe. Dzięki temu możesz zbudować rozpoznawalność marki, wypracować przewagę konkurencyjną i stać się autorytetem wśród potencjalnych klientów. Wszystkie te czynniki przekładają się na maksymalizację konwersji (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi lub wypełnienia formularza kontaktowego) skutkującą większymi zyskami Twojego przedsiębiorstwa. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej w tematyce pozycjonowania – przeczytaj dzisiejszy artykuł. Podpowiemy w nim, jak działania SEO mogą wpłynąć na Twój biznes. Miłej lektury!
Co to jest SEO i dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
SEO (ang. Search Engine Optimization) to inaczej marketing w wyszukiwarkach. Cały proces polega na wdrażaniu kompleksowych działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem), które mają na celu poprawienie pozycji Twojej strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie (SEO) – 3 główne elementy
Pozycjonowanie strony (SEO) bazuje na 3 głównych elementach:
- optymalizacja w zakresie technicznego SEO (on-site) – wszelkie działania (np. rekonstrukcja kodu źródłowego, optymalizacja Core Web Vitals) prowadzące do poprawy wydajności, interaktywności oraz stabilności wizualnej serwisu;
- optymalizacja treści (on-site) – polega na poprawie contentu w obrębie witryny (np. wdrożenie właściwej struktury nagłówków, zwiększenie objętości treści oraz wyeliminowanie zduplikowanych treści);
- link building (off-site) – proces pozyskiwania linków do strony internetowej z innych serwisów (linki przychodzące są ważnym czynnikiem rankingowym, ponieważ wskazują one na popularność i wartość danej strony).
Twoja firma potrzebuje pozycjonowania, ponieważ pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania ma bezpośredni wpływ na ilość ruchu i liczbę potencjalnych klientów. Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania oznaczają poprawę widoczności i liczne możliwości generowania sprzedaży.
Zapamiętaj!
Aż 71% kliknięć w Google obejmuje pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Warto się tam znaleźć, aby ruch na Twojej stronie był wartościowy i przekładał się na konwersje. Pamiętaj natomiast, że druga strona wyników Google jest również wyszukiwana i może generować całkiem spory ruch w witrynie.
Pozycjonowanie SEO – Co zyska Twój biznes?
SEO (optymalizacja stron) wiąże się z lepszą widocznością w sieci, większym ruchem na stronie odbiorców z grupy docelowej oraz dodatkowymi informacjami o klientach i wzrostem współczynnika konwersji.
Lepsza widoczność w sieci
Będąc wyżej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, jesteś bardziej widoczny. Przekłada się to na większe zainteresowanie Twoim serwisem oraz dodatkowe wejścia wyłącznie zdecydowanych klientów z wybranej grupy docelowej.
Większy ruch na stronie odbiorców z grupy docelowej
Pozycjonując stronę na właściwe słowa kluczowe, jesteś w stanie pozyskać wartościowy ruch na stronie pochodzący od odbiorców z grupy docelowej. Rekomendujemy posługiwać się nie tylko frazami ogólnymi (składającymi się maksymalnie z 2-3 słów), ale również wyrażeniami z długiego ogona (ang. long tail SEO keywords) umożliwiającymi pozyskanie klientów realnie zdecydowanych na skorzystanie z Twojej oferty.
Warto wiedzieć!
Wyszukiwania long tail (czyli wyrażenia bazujące na minimum 3-4 słowach kluczowych) osiągają wyższy współczynnik klikalności nawet o 3-5% niż frazy ogólne.
Wzrost współczynnika konwersji
Pozycjonowanie (SEO) przyczynia się do wzrostu współczynnika makro oraz mikro konwersji, np. w postaci:
- zakupu produktu,
- skorzystania z usługi,
- odtworzenia wideo,
- pobrania pliku,
- udostępnienia treści w social mediach,
- wypełnienia formularza kontaktowego.
Jak zaplanować i wdrożyć strategię SEO? – 5 kroków
Aby zaplanować i wdrożyć skuteczną strategię SEO, należy przejść przez następujące etapy:
- analiza rynku i konkurencji – zrozumienie rynku i konkurencji pozwala na określenie celów pozycjonowania (np. wzrost sprzedaży lub rozpoznawalności) oraz wybranie odpowiednich słów kluczowych;
- określenie celów – pozwala skupić się na konkretnych działaniach i mierzyć postępy;
- wykonanie audytu – umożliwiającego zidentyfikowanie problemów związanych z technologią, treścią i linkami na stronie;
- określenie strategii tworzenia treści – content powinien być tworzony zgodnie z frazami ogólnymi oraz wyrażeniami long tail;
- stworzenie strategii link buildingu – dzięki temu w przyszłości poprawimy pozycje strony w wynikach wyszukiwania (roboty Google potraktują ją jako zdecydowanie bardziej wartościową);
Warto również wspomnieć, iż podczas planowania strategii SEO, należy określić, w jaki sposób i kiedy będziemy monitorowali i analizowali efekty. Pozwoli to na dostosowanie strategii SEO do zmieniających się warunków rynkowych.
Podsumowanie
SEO ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu każdego biznesu. Za pomocą wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej można poprawić pozycję dowolnej strony w organicznych wynikach wyszukiwania, co przekłada się na więcej ruchu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych klientów. Pozycjonowanie pozwala również zwiększyć zaufanie do marki oraz współczynnik konwersji, minimalizując przy tym wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate).
W przygotowaniu tekstu pomógł Maciej Cherubin z Octamedia.
Artykuł sponsorowany