Hulajnoga z amortyzacją – jaką wybrać?

Hulajnogi to niepozorne pojazdy kołowe, które od dawna już cieszą coraz to nowe generacje ludzi. Z czasem ich popularność stała się tak duża, że polskie miasta opanowały ich elektryczne wersje. Jednak ten typ dwukołowca wcale nie jest jakimś novum ostatnich lat. Już w 1916 roku na ulicach Nowego Jorku pojawiły się tzw. autopedy. 

Były one produkowane przez przedsiębiorstwo Long Island City’s The Autoped Company. Pojazdy te odznaczały się posiadaniem silnika spalinowego. Co interesujące, ich wynalazca Arthur Hugo Cecil Gibson od 1909 roku pracował nad lekkim i niewielkich rozmiarów silnikiem dla samolotów. W 1915 roku opatentował chłodzony powietrzem czterosuwowy silnik o pojemności 155 cm3. Rok później uzyskał patent na autoped.

W tekście przybliżymy kwestie związane z hulajnogami z amortyzacją. Przyjrzymy się przede wszystkim hulajnogom elektrycznym z amortyzacją. 

Zobacz: Orange przygotował ciekawe promocje na telefony w Sklepie Flex

Czy amortyzacja w hulajnodze jest odczuwalna? 

Czy amortyzacja w hulajnodze jest odczuwalna? Jak najbardziej. Amortyzacja zamontowana czy to w rowerze, czy w jakimkolwiek innym pojeździe, znacząco poprawia komfort jazdy. Dzieje się tak, ponieważ amortyzatory niwelują komfort drgań, jakie wynikają z nierówności drogi. Bez problemu możemy zatem jechać hulajnogą przez kocie łby bądź kostkę brukową. Dodatkowym plusem jest to, że mniej będą bolały nas ręce, których nie będzie przeszywał ból związany z gwałtownymi drganiami hulajnogi. 

Jaką hulajnogę z amortyzacją wybrać? 

Elektrycznych hulajnóg z amortyzacją jest bardzo dużo. Warto polecić model motus pro 10. Producent zapewnia, że ich produkt posiada amortyzację, która znakomicie współgra z mocnym silnikiem, dzięki któremu można cieszyć się dynamiczną jazdą. Tak zwane zawieszenie wahaczowe niweluje wszelkiej maści wstrząsy. Ułatwia pokonywanie wertepów i daje poczucie pewności podczas wchodzenia w zakręty. Zarówno przednie, jak i tylne koło są w pełni amortyzowane, co skutecznie chroni kręgosłup, nadgarstki i kolana użytkownika. Moc tej hulajnogi to aż 1000 watów. Model jednośladu jest jednym z najlepszych na rynku, więc i jego cena jest odpowiednio wysoka. Jej cena to około 7 tysięcy złotych.

Inna warta polecenia elektryczna hulajnoga z amortyzacją, to model lamborghini al-ext. Dysponuje nieco mniejszą mocą niż wersja motus pro 10 (włoski wyrób oferuje 500 watów), ale ma w sobie więcej dodatkowych funkcji, takich jak: tempomat, kierunkowskazy, wyświetlacz, sygnał świetlny i oczywiście amortyzacja. Koszt wynosi około 6 tysięcy złotych.

Hulajnoga indiana es700 jest z kolei dużo tańszym modelem niż dwa poprzednie, ale ma do zaoferowania także sporo mniej wymagającym użytkownikom. Moc silnika 350 watów, maksymalny zasięg na jednym ładowaniu 20 km, maksymalna prędkość 25 km na godzinę. Wszystko to można nabyć za około 1800 złotych.

Źródło: corciano.pl

Zobacz: Jak zacząć w Glovo? Opinie o pracy i wskazówki

Ile kosztuje hulajnoga z amortyzacją? 

Hulajnoga elektryczna z amortyzacją kosztuje ani mało, ani dużo. Wszystko zależy od zasobności naszego portfela. Najtańsze modele znajdziemy od 1500 złotych. Jeżeli jednak zależy nam na naprawdę dobrej wersji hulajnogi, o dużej mocy silnika, podwójnych amortyzatorach, dużym zasięgu jazdy na jednym ładowaniu (nawet do 65-70 km), to musimy być przygotowani na wydatek rzędu nawet 7 tysięcy złotych.

Hulajnoga z amortyzacją 

Wiemy już ile kosztuje hulajnoga z amortyzacją i jakie modele dwukołowców są polecane. Przyjrzyjmy się więc teraz, czy amortyzator jest naprawdę nieodzowną częścią hulajnogi, czy też można sobie bez niego poradzić.

Hulajnoga z amortyzatorem czy bez? 

Czy amortyzacja w hulajnodze jest dobra dla fanów jednośladów? Wszystko zależy od tego, w jaki sposób będziemy eksploatować naszą maszynę. Jeżeli mówimy o modelu elektrycznym, to amortyzacja jest w nim praktycznie standardem, więc nie ma się nad czym rozwodzić. Natomiast jeżeli szukamy klasycznej hulajnogi, to tutaj decydować będą już nasze preferencje.

W przypadku, gdy używamy naszego jednośladu jedynie do jazdy po asfalcie, drogach rowerowych czy miejscach, gdzie mamy do czynienia z prostym podłożem, to fakt posiadania przez nas amortyzatorów nie ma zbyt dużego znaczenia. Natomiast jeśli częściej jeździmy po wertepach, to warto wybrać jednak model z amortyzacją. Znacząco poprawi to komfort jazdy.

Zobacz: Rieker — co to za firma, opinie, rozmiarówka, Rieker Antistress opinie

Jakub Borowiecki

Fan ciężkiego brzmienia. Po godzinkach zakochany w DIY, modzie męskiej i boksie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wróć na górę